tisdag 8 juli 2014

Verden - Osnabrück

Efter en lång dags cykling följt av middag, möte, kanske lite cykelvård, häng och sömn blir det inte så mycket tid över, och wifi kan man inte alltid ta för givet har det visat sig så därför kommer här en lite försenad rapport. 

Mil efter mil efter mil av majsfält, åkrar, hagar och småstäder har vi passerat och dagarna börjar redan flyta ihop. Tur att jag har bilder som kan påminna mig om hur dagarna såg ut. På måndagen lämnade vi hotellet i Verden för ca 17 mils cykling med knappt en endaste backe. 


Vädret var idealiskt när vi rullade fram på små landsvägar. 


Efter fem mil kom vi fram till första stoppet där core team bjöd på fika. 


Jag satte mig i en busskur för att spraya mitt lite svullna knä med kylspray. Vår håriga maskot-apa Rynke erbjöd mig lite vila mot hans mjuka axel. 


Vi vinkar och hejar på dem vi möter. De flesta vinkar glatt tillbaka men undrar nog lite vad vi är för gult gäng som kommer åkandes. 


Bilen där bakom är vår servicebil som alltid är med oss. De behöver rycka in snabbt om något händer med en cykel eller om någon får punka. Sålänge vi inte åker in på vägar med bommar eller andra hinder funkar det hur bra som helst. Men självklart stöter vi på alla möjliga hinder då och då och fintar bort dem, än sålänge har vi iallafall alltid hittat varandra tillslut. 


Efter tio mil fick vi lunch. Pastasallad och lite skön skugga!


Fler småvägar...

 
Och fler väderkvarnar....


Lite då och då blir vi ståendes såhär vid en vägkant. Antingen på grund av att vi inte riktigt vet vart vi ska eller att vi väntar in någon. Här tror jag att det är just servicebilen vi tappat bort.

 
När vi kom fram till hotellet utbröt ett ljubel när vi möttes av vårt core team som bjöd på öl och chips. Precis vad vi förtjänade då! 

                            
                         Skål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar