tisdag 8 juli 2014

Kleve - Maastricht

Jag har egentligen inte då mycket att säga om den här dagen. Den såg ut såhär: 


... och kan sammanfattas med några få ord: regn, kallt och mer regn. 

Vi cyklade runt 15-16 mil om jag inte minns fel, men jag försöker redan förtränga det. Det regnade konstant från starten kl. 08 tills vi kom fram strax för 17. 

Allt var blött, precis allt. När vi stannade för lunch skakade vissa så mycket att falaflarna studsade av tallriken och kaffet skvimpade ur muggen. Vi hjälptes åt att värma varandra så mycket vi kunde och höll ändå humöret uppe bra. 


Vi fick vira in oss i filtar, tränga ihop oss under tak och dricka varmt te i ett försök att tina upp. 


Cissi, jag och Sanna lyckas värma varandra rätt bra.

Efter en dusch och en god middag är jag normaltempererad igen. Nu ska jag försöka sova några timmar och ladda om inför ännu en kall och regnig, men betydligt backigare och längre dag. 

Godnatt från Holland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar